Vine un moment in viata fiecarui sportiv sau a unui iubitor de sport, cand trebuie sa renunte din diferite motive profesionale sau personale, cert e ca fiecare din noi ne vom “lovi” de acele scuze, momente, cand simtim ca trebuie sa luam o pauza.

Este absolut normal si nu trebuie sa ne sperie lucrul asta dar hai sa vedem care sunt efectele asupra organismului cand renunti in a mai face miscare zilnica :

In doar 10 zile creierul tau deja incepe simta efectele

Este dovedit stiintific ca sportul este un factor important care contribuie la o buna functionare a creierului, micsoreaza sansele ca tu sa ai probleme cu memoria odata cu trecerea anilor si combate depresia.

Dupa 14 zile incepi sa pierzi din rezistenta fizica 10% la fiecare 10 zile.

Imediat vei observa faptul ca dupa 2 saptamani de inactivitate, urcatul unor scari aparent banale, este acum o provocare si asta doatorita Vo2 Max si anume a volumului de oxigen de care corpul tau are nevoie pentru a depune acel efort.

In 20 zile incepi sa pierzi din forta si creste nivelul  glucozei din sange.

In mod normal nivelul zaharul din sange creste dupa ce mananci si dupa o scurta perioada este absorbit de muschi pentru a-l folosi ca energie sau de alte organe dar faptul ca muschii nu mai au nevoie de acea energie, nivelul glucozei ramane ridicat fapt ce poate duce la aparitia unor boli precum diabet sau alte boli de inima.

Dupa 40 de zile incepi sa observi modificari fizice.

Pierzi din masa musculara, corpul incepe sa depuna surplusul de calorii ca si grasime.

In 60 zile pierzi cam toate abilitatile tale fizice castigate in urma exercitiilor :

  • metabolismul incetineste
  • corpul tau reactioneaza mai greu la stimuli externi
  • scade presiunea sangelui
  • inima bate mai repede la cel mai mic efort
  • apar dificultati in drenajul limfatic fapt ce duce la aparitia celulitei
  • creierul are dificultati in a se concentra in conditii de stres

“The five S’s of sports training are: stamina, speed, strength, skill, and spirit; but the greatest of these is spirit.”

Desigur ca beneficiile sportului sunt nenumarate si indiferent de varsta trebuie sa oferi organismului tau, acel minim de 30 de minute miscare zilnica pentru a a profita la maxim de abilitatile corpului tau.

  Oferim o sedinta gratuita din cadrul programului XT 360 pentru ca te convinge ca a face sport nu e doar o obligatie ci un stil de viata.

Este ca si cum te-am lasa sa gusti din prajitura inainte sa o cumperi, cat de fain e asta, nu ?

.

HARDER . BETTER . STRONGER . FASTER .

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *